mandag 4. april 2011

På leting etter den perfekte fargen!

Etter mange skuffelser og turer ned i dype daler virker drømmen om et innflytningsklart hus faktisk ikke lenger som en utopi! Malere starter opp innvendig om en uke, og DU hvor jeg gleder meg! Huset mitt skal forandre seg fra en møkkete byggeplass med stabler av rot og søppel til en nesten ferdig, ren, hvit betongdrøm mot mørkegrå fliser! Jeg kan ikke helt tro det er sant....Jeg har innredet dette huset inni hodet mitt i fire år nå, og smaken og trendene har endret seg mange ganger i løpet av den tiden. Når jeg nå er like ved mål, er det så mange valg å ta! Skal jeg ha en fondvegg med tapet, eller skal jeg høre på den fantastiske Halvor Bakke som sier dette er helt UT? Skal jeg kjøre hvitt i hele huset istedet (selv om Halvor Bakke mener det er "so last year" og at grått er det nye hvitt)? I så fall hva slags hvit? Hvitt er ikke hvitt nemlig..... Eggehvitt eller hvitt med litt svart i? Det skal helst ikke gulne med det første. Og junior ønsker seg blått rom. Stakkaren har jo ikke hatt eget rom i løpet av sine fire leveår, så jeg synes han må få det. Men hva slags blå???? Er dere klar over hvor mange ulike blåtoner det finnes? Og det må ikke skjære mot fondveggen hvis jeg går for det, for disse veggene vil kunne sees sammen! Og wallstickers.....så utrolig mange råkule det finnes! Sykt vanskelig å velge! Det som skulle bli så utrolig gøy har blitt så VANSKELIG!!!

Tror kanskje jeg heller mot et enkelt dødningshode (for dette er liksom det kuleste og tøffeste i hele verden for min 4-åring) fra Ferm living

eller et enda større, men litt skumlere fra the-wall-company
 Mini er så liten at han ikke vet hva han liker ennå, så her sliter jeg enda mer. Liker giraffen, elefanten og nesehornet i retrostil fra lolas.dk, men det finnes fo så mange flotte wallstickers med virkelighetstro dyr, undervannsmiljøer, bamser, natur o.l. også....... her er iallefall den søte giraffen fra lolas


- og nesehornet.....
 Hmmmm, valgets kvaler.....blir litt kikking på nett! 


1 kommentar:

  1. Ha ha, kjenner meg igjen! Vi satser på hvitt - trur eg....Men må ha noen fargeinnslag, så jeg heller mot tapet (fondvegg!) på diverse soverom. Men stue bli helt hvit. Eller skal vi satse på noe grålig?....Ikke lett, nei!

    SvarSlett