fredag 8. april 2011

Laminat, parkett, den perfekte fargen og sjørøverfest!

Dagen i dag har gått med til å lete etter gulv til stue/kjøkken i det nye huset. Hadde bestemt meg for laminat pga to gangster-kids som slenger leker rundt, og herjer i stykker det meste, men så ombestemte jeg meg plutselig for to dager siden og gikk for parkett istedet! Vi skal ha massive eiketrinn i trappa, så tenkte kanskje å kjøre løpet over hele. Men nå har jeg jammen ombestemt meg IGJEN! Er det mulig?? Det er så vanskelig å bestemme seg når det er så mye fint! Fant en kjempekul laminat fra Alloc i dag, i gråsvart eik. Nå gjenstår bare å høre med trappesnekkeren om han klarer innfarginga av trinnene perfekt i forhold til laminaten - I hope!
Ellers sliter jeg fortsatt med den perfekte barnerom-fargen, og har malt tre prøver i dag. Fargene er alle fra sortimentet til Jotun Sens. Den ene er en slags mint/blå farge og heter Sjøgløtt,  den andre heter Alladin og er lys blå, og den tredje heter Gustaviansk blå. Vanskelig å forestille seg helheten til både mørkt stuegulv og lyst gulv på barnerom. Hmmm, skal ikke være lett! Hvis noen har synspunkter så kom med dem!


Midt oppi dette planlegges en superduperknæsj sjørøverbursdag for Tobias som fyller fire i påsken.Barnebursdagen er førstkommende søndag pga. påskeferien. Han har bestilt en naturtro sjørøverskute som kake, så han har tydeligvis full tillit og stor tro på sin mors bakeferdigheter! Blir veldig spennende å se hvordan det prosjektet går i morgen kveld, så følg med på bilder som legges ut....... Foreløpig har jeg laget "kikkerter" til alle barna, for det har jeg skjønt at er populært i barnehagen, og så har jeg printet ut og laget små piratflagg til å pynte sjørøvermuffins med :) Og for ikke å glemme skatten! Skattekista er fylt med hjemmelagde goodybags og masse gullmynter! He, he, håper de finner den! Oppdateringer og bilder følger!

1 kommentar:

  1. Linn-Heidi14 april, 2011

    Den i midten!

    Vi har malt om Eskil sitt i noe liknende. Passer til alt, særlig treverk og jammen meg stålaktige greier også.

    Angret bittert på en spesi farge vi gikk for først! Hmmmm...... Ble en artig affære, mye "Hva-var-det-jeg-sa", irriterende på-gloing og et endelig bytte.

    Tror minten blir en slik angre-sak og lyseblå er baby`ete. I know - baby nå og gutt, men jeg stemmer for den i midten nå jeg da.

    Godt valg!

    SvarSlett