søndag 12. juni 2011

Barnefri og maling i sola!

Fikk plutselig en gladmelding fra mamma og pappa i går kveld - de kunne ha begge guttene på hytta til mandag hvis jeg ville! OM jeg ville! Følte jeg hadde skikkelig behov for litt tid uten barn nå, så jeg putta ungene i bilen ikledd pysj, og kjørte av gårde til Sverige. Lå over der sammen med ungene, og dro hjem alene kl 09 i dag morges. Stoppet innom "Brent" for en kaffe, og det var utrolig deilig å sitte der ALENE,  i FRED OG RO, drikke en dobbel Americano og lese EN HEL AVIS! Uvant luksus for en mamma som har unger 24-7! Når avisen var lest, dro jeg hjem og hoppet i malerklærne. Hadde masse på programmet i dag, og fikk gjort nesten alt! Jeg beiset gulvlister til stua, for nå er det stort sett det som mangler der. Vi har bestemt oss for svartmalte lister istedet for hvite, tror det blir råstilig til det svarte laminatgulvet vårt. Jeg fikk også malt første strøk innvendig på veranda-rekkverket! Har ventet lenge på å kunne gjøre det! Deilig å kunne gjøre noe nyttig og praktisk! Er ofte frustrert for at jeg ikke kommer fra. Blir liksom bare å passe ungene hver dag! Thomas smurte på utjevningsmasse på repotene, så kanskje vi får ferdig trappa snart også! 
På slutten av kvelden, rett før sola forlot verandaen vår, plantet jeg mine første planter. Vi valgte tre tomatplanter (fordi Thomas ELSKER tomater) og tre jordbærplanter (månedsbær). Blir gøy å se om de vokser seg store og flotte! I morgen skal jeg fortsette der jeg slapp - gleder meg!


1 kommentar:

  1. LinnHeidi15 juni, 2011

    Dette fortjente du vennen min! Barnefri altså. Tenke seg til at maling av lister og tomatplant-planting virkelis skulle gjøre SUSEN!!! Hahahaha.... Det er virkelig Voksenpoeng!

    En artig jentekveld etter hvert, er vel ikke å forakte det heller. Gleder meg til å se hvor mye tomatplantene har vokst, for å si det sånn!! Hehe....

    SvarSlett