mandag 15. august 2011

Tilbake til hverdagen!

Årets høydepunkt - strand og badeliv i Hellas - er et tilbakelagt stadium, og livet går igjen i det vanlige. Strand og sol er byttet ut med lekeplassen over gata og regn i håret, tzatsikien og den greske salaten er byttet ut med kjøttboller, poteter og tyttebær, og det er dessverre ikke lenger slik at man går ut av en møkkete leilighet og kommer hjem til en skinnende ren.... Nei, nå er det matlaging, vasking, barnehage, og ikke minst - JOBB- for meg igjen. Blir sprøtt, jeg har vært hjemme med mini i 15 mnd nå, og det har bare gått SYKT fort! Blir uvant å dra på jobb. Gruer meg veldig til stresset på morgenene, med levering av to barn til to ulike avdelinger i en barnehage som ikke åpner før halv åtte, kjøre ring tre i rushet, og klare å være på jobb åtte.....blir nok en liten spenningstopp hver morgen det! Får virkelig håpe tiendeklassingene mine har vokst seg modne i sommer, så de ikke setter skolen på hodet hvis jeg blir noen minutter forsinket..... Bortsett fra morgenstresset ser jeg faktisk litt frem til å komme meg ut litt alene igjen.Skal bli deilig å ikke ha noen hengende i klærne mine hele tiden, og kanskje kunne ta en kaffekopp i fred og ro. Vel, den trofaste PUMA skoleveska mi er nå hos skomakeren til reperasjon (det har jeg brukt 15 måneder på å få til....), ny lærerplanlegger er kjøpt, og mitt 13 år gamle pennal er nå erstattet med et flunkende nytt! Dette blir bra!

Siden hverdagen føles veldig grå og trist etter flotte 15 dager på greske øyer, drømmer jeg meg (og kanskje dere) bort med noen deilige feriebilder.




















1 kommentar:

  1. Herlige feriebilder. Med to gutter er det sikkert bra med aktivitet også. Jeg lurer på om du er interessert i et samarbeid med oss - Barnebokforlaget som bl a har gitt ut SingSang. Kontakt meg for mer info - gro@barnebokforlaget.no

    SvarSlett