fredag 26. august 2011

Skoleblogg - HOT eller NOT?

Jeg har levd i den tro at “alle” ungdommer blogger eller synes blogging er kult. Dette har nettopp vist seg å være en villfarelse. I den tro at jeg er en ungdommelig, kul og innovativ norsklærer med kreative ideer på veien mot økt skriveglede og gode skrivere, presenterte jeg ideen om en “trinn/klasseblogg” for mine elever denne første skoleuken. I stedet for anerkjennende blikk, brede smil, trampeklapp og glade utbrudd av typen “YES!”, “FETT!” “KONGE!”, ble jeg møtt av en apatisk stillhet og noen hevede øyebryn. Det er liksom sånn at om du i din naivitet forventer EN type reaksjon (i mitt tilfelle en positiv) er du helt uforberedt på den motsatte. Jeg ble litt satt ut! HVA? Er ikke dette kult? Total skivebom? Jeg hadde jo tenkt på dette lenge, at dette skulle være en annerledes og KUL måte å bli bedre skrivere på! Uformell skriving, ut-med-bok-inn-med-nett, sosiale medier i beste skoletid – KAN det bli bedre? Tydeligvis. Ja, ja, det er bare å innrømme det – jeg mister grepet, jeg vet ikke lenger hva som er fenger ungdommen – jeg begynner å bli TEIT!

2 kommentarer:

  1. Kjempe bra janne!

    SvarSlett
  2. God idè Janne. Hilsen oss fra, Rindarøy!

    SvarSlett