torsdag 26. mai 2011

Barnehagepanikk!

I disse dager ser man panikken bre seg om småbarnsforeldre! Uansett hvem man snakker med dukker spørsmålet om barnehageplass opp. Usikkerheten er stor, og engstelsen berettiget. Hva om man ikke får plass i nærheten? Hva om man får plass på den andre siden av byen? Man har knapt nok med tid om morgenen før jobb fra før, og rushtrafikken i hovedstaden er ikke noe å kimse av.... I noen bydelser er det vanskeligere enn i andre. I min bydel er det stort trykk. Det har vært en enorm tilvekst av småbarnsfamiler her, og jeg forstår godt at områdets foreldre til årets ettåringer har panikk. Heldigvis er jeg ikke en av dem! Jeg er glad for at vi fra før av er i en privat barnehage med søskenprioritering, og at minsten er født midt på året og ikke på slutten. Allerede i mars fikk vi beskjed om at vi var sikret plass, noe som var en stor lettelse. For det eneste som må være verre enn å få barnehageplass på den andre siden av byen, må jo være å ha to barn i to ulike barnehager. Det er ikke rent lite logistikk med i bildet for yrkesaktive foreldre med barn!

Lykke til alle dere som ennå ikke har fått plass! Jeg krysser fingre og tær for dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar