onsdag 5. oktober 2011

Høstferie!

Nå er det høstferie for ho mor, og den kommer jammen godt med! Jeg har så mye å gjøre i denne "ferien" at jeg ikke skjønner at jeg har tid til å jobbe sånn ellers! Som alltid i "ferier" har jeg jo med meg en bunke vurderingsarbeid hjem, og denne gangen er det kåserier jeg har den store glede av å lese gjennom. Ikke den kjedeligste sjangeren å jobbe seg gjennom, heldigvis, men dog ARBEID. Disse tre første dagene av ferien har jeg startet dagen med levering av barn i barnehage litt senere enn normalt, for så å vurdere fire-fem kåserier ved siden av en god kopp kaffe på en hyggelig kafé. Det blir litt mer lystbetont og hyggelig på den måten, dessuten er det ikke "så mye man skulle ha gjort" på en kafé som hjemme...


I dag fortsatte jeg dagen med å pusse lakken av stolbenene på de spisestolene jeg kjøpte på FINN for en tid tilbake. Det passer nemlig ikke med eikefargede ben i vårt nye svart-hvite-grå hus! Derfor kjøpte jeg denne GENIALE pussemaskinen på Clas Ohlsson i går (min nye favorittbutikk!) - og skal si at den gjør nytten sin! Må virkelig si at den er et must for oss kvinner som synes det er stress med store elektiske verktøy, og kanskje til og med er litt redd for dem.... denne er nemlig helt ufarlig og veldig enkel å bruke! Jeg har nå pusset ned alle 24 ben, og beiset første strøk med svart interiørbeis. Stolene står nå til tørk, og de skal nok få en omgang til i morgen! Godt med ferie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar