fredag 15. juli 2011

Garderober fra IKEA

Nå har jeg hatt fryktelig dårlig blogg-samvittighet lenge. Det har blitt få innlegg i det siste, både fordi tida ikke strekker til, og fordi jeg ikke har så fryktelig mye spennende å melde. Jeg kunne nok, hvis jeg var en flittig og dedikert blogger, blogget om Bruno som har blitt superflink til å gå nå, om tur til Ekeberg Gård med ungene, badetur på Frysja i går, Robin Helmersens "seier" i retten og hans fantastiske og positive kjæreste Mari, funksjonshemmede barn på anbud (hjerteskjærende!), Thor Hushovds prestasjoner i et lite sykkelritt i Frankrike, eller andre saker som har interessert eller provosert meg i det siste. Men, nei, det har blitt med tanken - kveld etter kveld.....

Derfor er det jo nesten litt patetisk at jeg velger å poste et innlegg i kveld om noe så trivielt som nok en kveldstur på IKEA! De har nemlig kampanjedager på garderober på IKEA fram til lørdag, og da dette er noe vi absolutt må ha til det nye huset var det jo greit å passe på nå. Som de fleste andre menn, lider min samboer av IKEA-FOBI, derfor er halve jobben egentlig å få han med dit. Han må bearbeides i ukesvis, og jeg må orke å høre på negative forestillinger hver dag.  Jeg har derfor funnet en måte som funker for oss: Jeg skaffer barnevakt, legger ungene, stikker så fort de har sovnet, rusler alene (blant hundrevis andre....), får tegnehjelp, plukkliste, og setter igang med leting, løfting og bæring blant reolene i første etasje. Når alt er på plass på tralla/trallENE, ringer jeg gubben. Da setter han seg i bilen hjemme, og er akkurat på plass i lastesonen når jeg er ferdig i kassa. Genialt for HAN, en POSITIV løsning for meg, i og med at jeg slipper stress og klaging. Da får man heller tåle noen tunge løft! Det var likevel noen som tittet litt engstelig i min retning når jeg som relativt høygravid fulgte samme rutine - jeg bar tunge Malm-kommoder, gubben hentet - DET er likestilling, det!

Når dette er sagt, er nå endelig hele hengerlasten med garderobeinnredning i hus. Nå venter bare monteringen.... Jeg gleder meg mildt sagt enormt mye til å få ca. fire ganger så stor garderobeplass som jeg har i dag :))

2 kommentarer:

  1. Så flink du er Janne :). Her går det i vannkopper:( Håper vi ses snart. Klem Mette:)

    SvarSlett
  2. Heihei Janne:) Håper dere har hatt en super sommer, og at dere neste sommer bare kan nyte ferien og slappe av i det nye huset deres:) Gi godgutta en klem fra meg. -Marion :)

    SvarSlett