torsdag 28. juni 2012

Blomstrende dager!

Endelig har sommerværet vist seg - iallefall glimtvis! Det har vært en deilig uke med fri til å pusle med litt planting, vasking av hus, iskaffe på terrassen og middager ute i det fri. Man merker at humøret stiger med en gang solen skinner. Akkurat nå kjenner jeg at jeg elsker jobben min! Nå får jeg gevinsten etter all ubetalt overtid gjennom et arbeidsår - NÅ er det DIGG å være lærer!
 
Tidligere denne uken hadde jeg besøk av to av mine "gamle" elever, noe som var veldig hyggelig! Jeg fikk en helt NYDELIG Orkidé av dem, søte jentene! Jeg bare ELSKER alle de nydelige blomstene butikkene bugner over av i disse dager. Disse vakre peonene klarte jeg ikke å motstå.....




Oppstammet rosmarinbusk og en liten mynte
Tomatfrøene som jeg stakk i jorda i pinsen (de som er fem år gamle og fra Naxos) har nå blitt til SYKT mange stiklinger! De står tett i tett i bøtta, noe som ikke er særlig heldig i forhold til produktivitet, derfor måtte jeg i dag dele dem opp og sette dem i små potter enkeltvis eller to og to. Men ennå er det stappfullt i bøtta! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av alle.... I urtebøtta har det også grodd bra, bare se forskjellen fra pinsen!Sukkerertene som Tobias og jeg plantet tidligere i vår har også vokst seg praktfull! Vakre blomster har den fått, men ingen sukkererter foreløpig!

Utenfor gjerdet har jeg nettopp plantet en syrinbusk ("Beauty of Moscow") og en syrinhortensia. Håpet er at disse skal vokse kjempefort og bugne over gjerdet ;) Jeg er jo ikke akkurat prototypen på tålmodig..... Tror disse vil lage en flott ramme rundt huset med sin hvite og rosa blomsterprakt!

Nå ser jeg bare frem til at sommeren skal befeste seg, slik at vi som ikke skal feriere utenlands også kan nyte sol og varme! God sommer alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar