torsdag 24. mars 2011

Jomfrublogger!

Denne bloggen er ment som en motvekt til alle perfekte mammablogger der ute! Kanskje kan jeg bidra til at noen småbarnsmødre der ute føler seg litt mindre slitne og på etterskudd etter å ha lest om meg, istedet for å føle seg som verdens dårligste mødre og koner etter timer på blogger som skryter av nyvaskede hus, Burburry-barn uten flekker, hjemmebakst og gourmetmiddager hver dag. Mellom barnehagelevering, henting, bæsjing, matlaging, hybelkaninjakt, kjefting på både unger og mann, handling, vasking, bading og legging av unger, skal jeg prøve å få lagt inn en statusrapport om livet til meg og gutta mine så ofte jeg kan! Jeg, som ikke engang er på Facebook, har faktisk laget en blogg! Etter måneder med hetsing av Facebook måtte jeg finne et bedre alternativ for blottlegging av livet mitt :)

Janneoggutta er meg og de tre gutta i livet mitt. Gutta er de skjønne, nydelige, rampete og slitsomme barna mine Tobias (straks 4 år) og Bruno (9 mnd), samt samboeren min Thomas, som roter minst like mye som de to små.



Vi bor på Kjelsås i Oslo, og har i uendelig lang tid holdt på med et husbyggerprosjekt. Etter år og måneder med frustrasjoner kan vi endelig skimte enden på elendigheta! Men jeg tar ikke gleden på forskudd - det har jeg gjort før! Som det heter: man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt! 

Nå har ungene vært i seng i en drøy time, og jeg har prioritert blogg i dag framfor gulvvask. Sokkene får bare henge seg fast i kjøkkengulvet en dag til, ikke noe stress det! Det er jo jordskjelv, tsunamier og kriger om dagen, og da synes jeg i grunnen ikke et møkkete kjøkkengulv er noe å mase om! God natt alle dere supermammaer det ute - husk at det kommer en ny dag i morgen som heller ikke strekker til!

2 kommentarer:

  1. Innlegget ble lagt inn kl. 2130, ikke 1340! Må få fikset det der en dag.... må alt være så mye styr!?!!

    SvarSlett
  2. Ha ha, dette likte jeg!

    SvarSlett